Конкурс "Успішний проект з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі у рамках Програми Intel® «Навчання для майбутнього»
Конкурс Успішний проект 2013
07.03.14

Людина освічена - та, яка знає де знайти те, чого вона не знає. Це не лише девіз одного з проектів-переможців конкурсу «Успішний проект 2013», але й людини ХХІ століття, яка вміє приймати рішення в умовах невизначеності та брати на себе відповідальність, відшукує нестандартні рішення та володіє навичками ефективної комунікації, має лідерські здібності та розуміє важливість роботи в команді, навчається протягом життя та ефективно використовує  сучасні ІКТ для підтримки навчання та власної життєвої реалізації.

Саме такі вчителі та учні поділились у 2013 році напрацюваннями та одержаними результатами. 53 проекти за чотирма номінаціями! В кожному проекті величезна робота і неоціненні результати, адже важко переоцінити благодійність чи виміряти патріотизм. Разом з тим, номінантів конкурсу у 2013 році визначено*.

* При визначенні переможців особлива увага приділялась можливості поширення засобами ІКТ матеріалів та результатів проектної діяльності на інші навчальні заклади для повторного використання та  створення спільноти практики.


Соціальні ініціативи

Опис

Місце

Quest "Zaporizhzhia in faces"

Запоріжжя - край, багатий на історичні події та славетний своїми яскравими особистостями. Але молодь, що пишається своєю історичною спадщиною,  має вельми посереднє уявлення про реальних людей, які є частиною історії та сьогодення Запорізького краю. Саме це ставлення і спровокувало вибір направлення квесту «Zaporizhzhia in Faces», та його ключове питання: "Мій край - моя історія жива?"

Основною практичною ідеєю цього проекту є бажання організаторів викликати в учнів живий інтерес до людей, причетних до історії міста. Тож, глянути на начебто звичні об’єкти із незвичного ракурсу і було запропоновано учням.  Не випадково формою проведення проекту була вибрана ігрова технологія квестів -  як казав Авєрін Н.А.: "Добре організована гра є одним із найкращих засобів викликати у дітей та дорослих естетичну насолоду від творчого напруження своїх інтелектуальних і фізичних сил. У грі задоволення приносить не тільки результат, але й процес його досягнення".

Бажаєте дізнатись, чи Ваш край - має живу історію? Спробуйте провести подібний захоплюючий квест на сторінках проекту Ви знайдете всю необхідну інформацію!

І

Цифрова доба

Цифрова доба - сьогодні це не просто слова. З ініціативи Президента України соціально незахищені верстви населення отримали безкоштовно тюнери цифрового телебачення. Але ці пристрої необхідно під’єднати до існуючих телеприймачів, переважно у будинках пенсіонерів та малозабезпечених родин, а також навчити правильно користуватись новою технікою. Для підтримки представників Автозаводського райвиконкому м.Кременчука студенти Вищого професійного училища №7 виступили із ініціативою проведення соціального проекту. Завдяки широкому та якісному застосуванню ІКТ для налагодження комунікації між учасниками, подання матеріалів та результатів виконання завдань й відгуків, одержаних у результаті проектної діяльності, проект можна легко адаптувати до подібних умов. У Вас проблеми з тюнером - є ефективне й сучасне вирішення цієї проблеми!

ІІ

Виховний проект

"More than Toys" (Більше ніж іграшки)

«В наш час глобальна урбанізація суттєво впливає на спосіб передачі культурної спадщини та традиційного народного мистецтва зокрема. Будучи невід'ємною частиною традиційного народного мистецтва, етнічні іграшки є унікальним виявом довгої національної історії, національного духу і культурної спадкоємності. У рамках цього проекту ми сподіваємося зрозуміти традиційне народне мистецтво створення іграшок. Ми привертаємо увагу і підвищуємо обізнаність громадськості про важливість відродження та збереження традиційного народного мистецтва. Роблячи це дослідження, ми сподіваємося популяризувати частину української культури серед місцевої громади та світової спільноти та дізнатися більше про історію та культуру інших народів світу» - такою була анотація проекту. А його реалізація переконливо свідчить, що учням сзош І-ІІІ ст. з поглибленим вивченням іноземних мов м. Монастирище це вдалось! Не вірите, перегляньте матеріали і у Вас неодмінно виникне бажання як не приєднатись, то написати відгук. Чи вивчити англійську?

І

Мобільний телефон - друг чи ворог

Чи є у Вас мобільний телефон? А що Ви про нього знаєте?

Саме такі запитання нечасто постають перед нами. Але, завдяки учням Амвросіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 ретельно дослідили це питання учні ще 27 шкіл різних областей. Одержані результати та матеріали, подані засобами ІКТ, легко можна поширити і реалізувати в інших навчальних закладах. Приєднуйтесь!

ІІ

Ланцюг поколінь

Виховання любові до Батьківщини розпочинається з почуття гордості за свою Батьківщину, земляків, вивчення історії роду і рідного краю. А як навчити тому, про що не можна прочитати в підручнику? Напевно запитати тих, хто ще серед нас. Сьогодні чимоло людей, зокрема, молодь, недостатньо знають історію своєї країни, адже свідків подій Великої Вітчизняної війни з кожним роком стає все менше і менше. Якщо зараз не записати їхні спогади, то вони просто зникнуть разом із людьми, не залишивши вагомого сліду в історії. Так і зробили учні у процесі реалізації проекту. Так може зробити кожен з нас, залучивши однокласників, вчителів, батьків….
«Пам'ять про них непідвладна часу, як непідвладна часу любов до Батьківщини. Так було і буде завжди - і через десять років, і через сто, і через століття» - так записали учасники проекту. Ваш коментар можна залишити на сторінці проекту. Або наберіть у рядку пошуку YouTube "Ланцюг поколінь", прочитайте коментарі, що залишили учні і вчителі після перегляду відеоматеріалів. А може залишите й свій….

ІІ

Навчальний проект

Книжечка для найрозумнішого малюка-дивака

Сьогодні в дитячих магазинах можна зустріти величезну кількість різних розвиваючих іграшок. Однак не часто вони задовольняють батьків за ціною або якістю, а іноді вони просто не цікаві самим малюкам. Учні спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ступнів No.6 Кіровоградської області разом із вчителем спробували дослідити методики розвитку дрібної моторики рук та створити своїми руками альтернативну іграшку, яка буде розвивати і дивувати,й не набридне малюкові. А яку книжку Ви б запропонували своїм
малюкам? Автори проекту готові надати допомогу. А малюки чекають на розумні, незвичайні книжки!

І

Кінофестиваль документальних фільмів «Погляд у минуле»

Корабель «Історія» все далі відходить від пристані «ХХ століття». Саме час поглянути назад і зробити певні висновки стосовно подій, які відбулися в минулому столітті. Однією з надзвичайно актуальною в ХХ столітті продовжувала залишатись проблема влади. Зі станом влади, рівнем її організації ми більше всього схильні пов’язувати свої економічні, соціальні й культурні проблеми. Наділяючи носіїв влади пільгами, які матеріально і юридично ставлять останніх в особливе, привілейоване становище, людина тим самим перетворює «владу» на предмет потаємних бажань і боротьби за неї. Всі види політичної діяльності вимагають активних людей, лідерів. Сьогодні політологи, соціологи, психологи продовжують спроби пояснити феномен - політичний лідер. Що треба для того, щоб в умовах політичної конкуренції стати лідером - милості долі, або певні інтелектуальні, психологічні та соціальні якості? А може все разом? За допомогою кінофестивалю документальних фільмів «Погляд у минуле», учні Приазовської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 зробили спробу відповісти на ці актуальні питання. Завдяки поданим роботам і Ви можете не лише переглянути кінострічки від учнів, але й поглянути у минуле, щоб будувати майбутнє!

ІІ

InfoChem - хіміко-інформаційний квест

Профільне навчання + ІКТ = нові перспективи і цікавий досвід. Перевіряли коректність цієї формули учні Стахановської гімназії №7 у процесі реалізації проекту InfoChem. InfoChem - не просто квест, де потребуються певні знання та використовуються певні технології, це в першу чергу взаємодія вчителя і учнів, командна співпраця і пошук, аналітичні дослідження та практичні результати роботи.

ІІІ


Спеціальні відзнаки

  • Мультипроект від Маргарити Калюжної та її учнів*
    *Коротка довідка словами автора: Цього року я (Маргарита Калюжна) була на міжнародній освітній виставці BETT Show 2013 у м. Лондон. Однією з тенденцій в сучасній освіті там було визнано персоналізацію навчання. Можемо представити як диференціація - підхід та індивідуалізація - темп плюс зацікавленість та досвід. І у мене виникла ідея "multi-projects", тобто в одному класі можуть реалізуватися декілька проектів об'єднаних однією ідеєю. Спільна ідея - це навички учня 21 століття. Основа кожного мульти-проекту - інтереси, таланти та прагнення учня.
  • Спеціальна школа для дітей з особливими потребами та особливими здобутками*
    * Коротка довідка словами експертів: Вчителі Знам?янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів разом з учнями перетворили у 2013 році навчальний процес у реальне дослідження.
© 2009 Intel - "Навчання
для майбутнього в Україні"
Міністерство Освіти і науки України (МОН)IntelІнститут інформаційних технологій АПН України
Про конкурс|Контакти