Конкурс "Успішний проект з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі у рамках Програми Intel® «Навчання для майбутнього»
 

«Собор душі»


Навчальний проект «Собор душі» передбачав застосування знань з української літератури, української мови, екології, історії України і був пропонований учням 2 курсу спеціальності «Початкове навчання». Вік студентів - 15-16 років. Проект створений на запити сучасних навчальних програм з предметів загальноосвітнього циклу, тому може використовуватись як у вищому навчальному закладі для студентів 1-2 курсів, так і у загальноосвітній школі для учнів 11класу.

Назва освітньої установи: ВП «Лисичанський педагогічний коледж Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
Адреса освітньої установи: 93108, Україна, Луганська обл., м. Лисичанськ, вул. Героїв Сталінграда, 21
ПІБ директора освітньої установи: Мінєнко Галина Миколаївна
Керівник проекту: Шуліка Людмила Володимирівна, Сергієнко Лариса Василівна
Посада: викладачі


Опис проекту


Перелік шкільних навчальних предметів, знання з яких використовуються під час реалізації проекту
Проект «Собор душі» передбачав застосування знань з української літератури, української мови, екології, історії України

Клас та вік учнів, які брали участь у проекті
учні 2 курсу спеціальності «Початкове навчання», 15-16 років

В чому полягає ідея проекту? Як вона виникла?
Ідея проекту виникла у зв’язку з вивченням багатопланового філософського роману Олеся Гончара «Собор». Проблеми духовності і бездуховності, збереження історичної пам’яті, духовного і фізичного будівництва і руйнування, підняті у романі, надзвичайно важливі не тільки для розуміння сучасною молоддю, а в першу чергу для співпереживання, перенесення цих проблем на реальне життя, усвідомлення власного світобачення, зокрема, з позицій духовного будівництва, розуміння реальних шляхів покращення світу навколо себе. Ці завдання можна було виконати якнайповніше при застосуванні сучасних освітньо-інформаційних технологій. Крім того, уже наявний успішний досвід попередніх проектів зміцнював впевненість у необхідності саме такого вивчення творчості письменника.

Яке дослідження проводили учні? Що і як вони робили?
Студентам було запропоновано різні види діяльності:

1 група "Чи щастя народитись українцем?..." вивчала біографічні відомості про О. Гончара, спогади про письменника, з’ясовувала, в який історичний час він жив і як позначились на його біографії ці історичні події, визначала проблемні моменти стосунків із владою О. Гончара та його родини.

2 група "Собор - горда поема чи мотлох історії?" досліджувала історію собору-прототипу у романі, з’ясовувала історії місцевих соборів, проводила інтерв’ювання священників місцевих церков та мешканців міста з питання ролі історичних пам’яток у житті сучасної людини, з’ясовувала роль собору у романі О.Гончара.

3 група "В чому твоя душа увічнить себе?" вивчала екологічну ситуацію Східного регіону України у взаємозв’язку з проблемами людської духовності, з’ясовувала, що властивіше сучасній людині - будувати чи руйнувати, робила фотогалерею пам’яток культури нашого міста, визначала, чим увічнили себе близькі родичі студентів, знайомі, друзі, чим можуть увічнити себе самі виконавці проекту.

Як учні використовували інформаційно-комунікаційні технології в дослідницькій роботі над проектом?
Цікавими для студентів стали можливості використання ІКТ - вони робили фотогалерею пам’яток культури нашого міста, проводили відеоінтерв’ю, шукали нову інформацію про письменника у мережі Інтернет, монтували відеофільм.

Як вчитель використовував інформаційно-комунікаційні технології для зацікавлення учнів до навчання?
ІДля зацікавлення студентів викладачем на початку проекту була пропонована мультимедійна лекція з теми «Олесь Гончар. Життя і творчість», а також мультимедійна викладацька презентація, проведена екскурсія до місцевих храмів, показані викладацькі та студентські проекти за програмою Intel.


Результати проекту


Які результати одержали учні в проекті?

Головним результатом проекту стало створення студентами соціального відеоролика «В чому твоя душа увічнить себе?», до якого увійшли відеоінтерв’ю зі священниками Метрофанівського і Свято-Хресторіздвяного храмів, членів волонтерського загону коледжу. Результати проекту були презентовані під час коледжної студентської науково-практичної конференції «Творчість Олеся Гончара в контексті сьогодення», Результати проекту були також висвітлені на сайті коледжу.

Якими успіхами учнів можна похвалитися?
В результаті роботи над проектом студенти не просто опанували знання з теми «Олесь Гончар. Роман «Собор», а й дізнались про цікаву історію храмів рідних місць, а головне - вивірили глибину власної душі, поставили собі завдання увічнити себе у чомусь гарному, позитивному, не залишатись байдужими до недбалого ставлення сучасників до історії рідного міста. Студенти стали учасниками волонтерського загону коледжу.

Чи плануєте продовжувати роботу? В якому напрямку?
На даний момент це другий навчальний проект з української літератури, тому пропонованим буде продовження циклу проектів з вивчення творчості письменників 20 століття.

Фоторепортаж з презентації проекту «Собор душі»


Додатково про проект


Опис цікавого випадку, який відбувся з учнями під час реалізації проекту

Під час роботи над проектом священник Митрофанівської церкви розповів студентам цікаву історію збереження місцевого храму. Коли 1923 року більшовики намагались зруйнувати Митрофанівську церкву, то уламок відлетів і поранив людину. Більшовики-безбожники вирішили, що це «знак Божий», злякались і припинили руйнування храму. Церква стоїть і досі і є окрасою міста Лисичанська. Хто знає, може то і був знак Божий?

URL-адреси принаймні двох інформаційних Інтернет-ресурсів, які використовувались учнями під час реалізації навчального проекту

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80,_%D0%90%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80_%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8C%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87

http://lib.ru/PROZA/GONCHAR/

http://bse.sci-lib.com/article011649.html

http://www.kino-teatr.ru/kino/screenwriter/sov/33553/bio/

http://www.neplozqec.ru/index.php-quest-name-eq-Pages-and-op-eq-page-and-pid-eq-120

http://images.yandex.ua/yandsearch?text=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%8C%20%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80%20%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE&stype=image

http://images.yandex.ua/yandsearch?text=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%8C+%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80+%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE&stype=image


Обговорити проект »

© 2009 Intel - "Навчання
для майбутнього в Україні"
Міністерство Освіти і науки України (МОН)IntelІнститут інформаційних технологій АПН України
Про конкурс|Контакти