Конкурс "Успішний проект з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі у рамках Програми Intel® «Навчання для майбутнього»
 

«Віконце в Європу»


Жити за двадцять кілометрів від Європи і відчувати себе провінціалом. Чи не парадокс? Однією із ознак європейського міста є його представлення в інформаційному просторі. Учасники проекту аналізували, які з організацій, установ та інших закладів нашого райцентру мають власні веб-сайти, як з допомогою комп’ютерних засобів висвітлена історія та сьогодення Яворівщини.

Дослідивши недаліки та переваги програмних засобів для створення веб-сайтів та презентацій, різні підходи до проектування сайтів, школярі вирішили «прорубати» своє невеличке «Віконце в Європу», створивши і виставивши в мережі власні сайти, цікаві програмні продукти з історії та географії рідного краю.

Назва освітньої установи: середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 м. Яворова Львівської обл.
Адреса освітньої установи: вул. Львівська 16, м. Яворів, Львівська обл., 81000
Веб сайт організації
ПІБ директора освітньої установи: Бамбурова Оксана Остапівна
Керівник проекту: Манько Надія Миколаївна
Посада: вчитель інформатики


Опис проекту


Перелік шкільних навчальних предметів, знання з яких використовуються під час реалізації проекту
Інформатика, історія України, географія, українська мова.

Клас та вік учнів, які брали участь у проекті
10 клас, 15-16 років

В чому полягає ідея проекту? Як вона виникла?
Проаналізувавши основні ознаки сучасного міста, ми з учнями прийшли до висновків, що наше місто і наш район не представлені належним чином в сучасному інформаційному просторі. Дві газети районного значення не в змозі достатньо висвітлити всі сторони міського та районного життя. Окрім сайтів РДА, нашої школи та престижного ресторану в Інтернеті про Яворівщину не можна нічого знайти. Тому учням було запропоновано провести аналіз, яким чином представлені у Веб-просторі установи, підприємства та інші заклади району та допомогти їм презентувати себе у всесвітній мережі, тобто відкрити їм якщо не вікно, то хоча б "віконце в Європу".

Яке дослідження проводили учні? Що і як вони робили?
Дослідження:

  1. Дослідження потреб організацій, підприємств та інших закладів району в створенні власних сайтів.
  2. Дослідження недоліків та переваг різних програмних засобів для створення веб-сторінок та презентацій.
  3. Дослідження підходів до проектування веб-сайтів.

Даючи відповідь на ключове питання проекту «Як можу я змінити світ?» учні обрали девіз : «Якщо не ми, то хто ж?»

Ознайомившись із завданням вчителя, учні об’єдналися в групи, проаналізували, які підприємства, організації, заклади є на території нашого району і як вони представлені у веб-просторі, яким чином відображена на сторінках Інтернету історія та географія рідного краю. Накреслили вектори дії і вирушили на екскурсії вивчати роботу обраних установ та шукати інформацію в бібліотеках. А далі почалася інформатика.

Для реалізації поставлених завдань необхідне було вміння створювати красиві мультимедійні презентації, знання програмних засобів для створення веб-сторінок. Тому школярам довелося трішки підучити теорію з даних тем і скласти тести. Подолавши цей неприємний момент, вони взялися за реальну роботу: провели аналіз та порівняння сайтів, виставлених в мережі, дослідили різноманітні підходи до створення сайтів, визначилися у напрямках роботи і почали створювати сайти і презентації, описані в розділі «Які результати одержали учні в проекті?». Достатньо роботи було у фотохудожників, дизайнерів та проектувальників, у коректорів та експертів. Хід роботи висвітлювався на сторінках нашої шкільної газети.

Як учні використовували інформаційно-комунікаційні технології в дослідницькій роботі над проектом?
Учні вивчили мову створення гіпертекстових документів HTML, роботу з різноманітними редакторами веб-сторінок. Навчилися робити хостинг веб-сторінок на серверах Інтернету. Під час роботи над проектом постійно спілкувалися з допомогою електронної пошти, соціальної мережі «В контакті», служби обміну швидкими повідомленнями Skype та ICQ.

Як вчитель використовував інформаційно-комунікаційні технології для зацікавлення учнів до навчання?
ІКТ - це предмет вивчення інформатики. Тому вони постійно використовувалися мною на всіх уроках. Завдяки роботі над проектом учні змогли ознайомитися з різноманітними засобами для створення веб-сторінок, починаючи від заповнення готових шаблонів, розташованих на різних серверах і закінчуючи кодами HTML.

Всім учням, які працювали над проектом було цікаво, оскільки вони робили реальну роботу, створювали те, що до них не створили дорослі. Вони виростали в своїх очах і в очах рідних, близьких та знайомих. Замовники сайтів ставилися до них, як до колег-професіоналів. Наближення процесу навчання до реалій життя, практичне використання здобутих знань - ось шлях, який переводить елементарну зацікавленість у стійкий інтерес


Результати проекту


Які результати одержали учні в проекті?

Учнями створено: Мультимедійні презентації: «Мого дитинства місто», навчальна презентація «Львівська область», презентації з історії сіл Яворівщини, учні яких навчаються в нашій школі.

Сайти: новий сайт середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 м.Яворова; польської суботньої школи, яка діє у місті Яворові; згромадження сестер-вчительок від Святої Дороти, дочок Святих Сердець, яке працює в Яворові; Яворівської дискотеки; заповідника «Розточчя» та інших організацій нашого району.

Сайти виставлено в мережі Інтернет. Презентації збережено в форматі pps і передано для користування в навчальні заклади району.

Як змінилось ставлення учнів до навчання (наведіть приклади)? Як змінилися результати їх навчальної діяльності?
Учні, які працювали над проектом, отримали відмінні знання з тем «Інтернет» та «Основи веб-дизайну», що було підтверджено результатами тестування. Вони реально побачили, що вчаться не для школи, а вчаться для життя.

Якими успіхами учнів можна похвалитися?
Пишаюся тим, що створені Інтернет-ресурси, розміщені в мережі. Сайти, створені учнями, користуються популярністю серед мешканців нашого міста, мають міжнародне значення. Роботами зацікавилися представники районної держадміністрації, які були присутні на презентації проекту. Їх оцінили спонсори.

Що, на Вашу думку, є головним результатом проекту?
Учні навчилися створювати програмні продукти, які мають практичне значення. Відбувся зв'язок теорії з практикою

Яке Ваше особисте професійне надбання у результаті проекту?
Ще раз переконалася, що метод проектів - найкращий метод при вивченні багатьох тем інформатики.

Враження/відгуки колег, учнів, батьків, адміністрації
Відгук на Веб - сайт «Школа під Ратушею» (Голова батьківського комітету Я.І. Яремчук)
Даному веб - сайту притаманні різноманітність ресурсів та динамізм Інтернету. Структура його дозволяє стати місцем зустрічі для спілкування, обговорення різноманітних тем, надання інформації. Він розрахований як на широку батьківську громадськість, так і на учнівський контингент, оскільки містить сторінку про останні події, які відбуваються у школі: конкурси, фестивалі, поїздки, зустрічі.

Відгук на Веб - сайт «Іскра любові» (Настоятель Згромадження)
Згромадження сестер-вчительок від Cвятої Дороти, дочок Святих Сердець - благодійне християнське згромадження. Засноване в середині ХІХ століття Блаженним Яном Антоніо Фаріною в Італії, на нинішній день має свої представництва в різних державах світу. Дім "Іскра любові" імені Блаженного Яна Антонія Фаріни, що діє в Яворові, є домом для кожного, хто потребує допомоги: матеріальної чи духовної. Зважаючи на широку географію згромадження, потрібний обмін інформацією між членами спільноти, які проживають в Україні і за її межами. Тому ми висловлюємо глибоку вдячність учням та вчителям Яворівської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №2, які відгукнулися на наше прохання створити сайт дому «Іскра любові».

Відгук на Веб - сайт Польської суботньої школи (Голова українсько-польського товариства Кенцало Людмила)
На сьогоднішній день школа набула популярності в місті, її учні беруть участь в регіональних конкурсах, випускники продовжують навчання в Польщі. Школа має свої традиції, кваліфікованих викладачів, включена в мережу подібних шкіл західного регіону України. Створення веб-сайту школи - закономірний етап у її розвитку.

Відгук на мультимедійну презентацію «Львівська область» (вчитель географії Кунанець Уляна)
Під час роботи над проектом творчо опрацьовано матеріал, проявлена винахідливість і кмітливість. Так, інформація про райцентри Львівської області поміщена у вигляді гіперпосилань на назви міст, позначених на карті. Такий прийом має подвійний ефект: з одного боку учень, який переглядає презентацію, отримує інформацію, яку можна прочитати і прослухати, а з другого - вивчає карту області.

Презентація є цінним посібником для вивчення географії рідного краю.

Де саме було висвітлено результати проекту (сайт, мас-медіа, тощо)

http://www.yavoriv-n2.ho.ua/

http://www.iskrayavoriv.ho.ua/

http://www.polish-school-jan.narod.ru/

Чи плануєте продовжувати роботу? В якому напрямку?
Так, плануємо продовжити роботу в цьому ж напрямку, оскільки є замовлення на створення сайту відділу освіти Яворівської райдержадміністрації, сайту Будинку школярів і підросло нове покоління школярів, які бажають випробувати себе на інтелектуальну міцність. Окрім того є ідеї щодо менш довготривалих проектів.


Додатково про проект


Опис цікавого випадку, який відбувся з учнями під час реалізації проекту

Перед презентацією проекту одній із наших груп довелося дещо скорегувати в своїй роботі. Щоб пришвидшити процес, вони виконували зміну інформації не на своєму комп’ютері, а зразу на сайті, який надає безкоштовний хостинг (ho.ua). Мабуть, коректив виявилося забагато, оскільки на наступний день адміністрація сайту хостинг припинила, мотивувавши це тим, що навантаження на сервер значно перебільшувало відвідуваність сайту, хостинг якого проіснував рівно тиждень

URL-адреси принаймні двох інформаційних Інтернет-ресурсів, які використовувались учнями під час реалізації навчального проекту

http://www.osvita.org.ua/iresource/?cmd=cat&num=1&ctg=77

http://webstudio2u.net/ua/faq/50-design/102-template.html

http://www.romanenko.biz/ua/library/article_site.html

http://www.lessons-tva.info/edu/e-inf3/m3t3_1.html

http://www.castles.com.ua/


Обговорити проект »

© 2009 Intel - "Навчання
для майбутнього в Україні"
Міністерство Освіти і науки України (МОН)IntelІнститут інформаційних технологій АПН України
Про конкурс|Контакти