Конкурс "Успішний проект з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі у рамках Програми Intel® «Навчання для майбутнього»
 

«Мовчання ягнят»


Фільм Мовчання ягнят зайняв почесне 11 місце на думку експертів шоу-біз видання Entertainment Weekly, які склали рейтинг найкривавіших стрічок сучасності. Наш проект Мовчання ягнят піднімає проблеми насильства дещо іншого роду... Зваблені рекламними слоганами, прикладом батьків і знаменитостей сучасні діти і підлітки бредуть по життю, як ягнята на заклання ... Ми окреслили тільки одну проблему - ПАСИВНЕ ПАЛІННЯ, але ми навчилися не бути мовчазними ягнятами.

В ході реалізації проекту ми намагалися знайти відповіді на питання: "Мене вбивають! А мовчання золото?"; "Димова завіса, або хто захистить від тютюнового диму?"; "Що робить куріння легальним наркотиком?"; "Хто заколочує вікно до Європи?"; "Законодавство про захист від тютюнового диму: живий труп?"; "Чи є заборона куріння порушенням прав людини?"; "Нове покоління вибирає...?"; "Куріння: шкідлива звичка або зброя?"; "Як потрібно відноситься до себе, щоб не убити себе (бути курцем)?": "Як потрібно відноситися до себе, щоб не дозволяти іншим вбивати себе (бути пасивним курцем)?"; "Коли і як сказати "ні"?"; "Реклама тютюнових виробів: наскільки безпечний двигун прогресу ?"; "Реклама:без права на інформацію?"; "Чому навчають Зірки що згасли в тютюновому диму?"; "Чи доб'ється ВООЗ заборони всіх видів реклами тютюну? Чому?"; "Чому ні в одній цивілізованій країні тютюновим і алкогольним компаніям не лише не вирішується, але і категорично забороняється займатися добродійністю?"

Можливо ми не знайшли вичерпних відповідей, але ми змінилися!!! ...

Назва освітньої установи: Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського
Адреса освітньої установи: вул. Карла Маркса, 39/63, м.Кіровоград, 25006
Веб сайт організації
ПІБ директора освітньої установи: Корецька Людмила Вікторівна
Керівник проекту: Чала Марина Станіславівна
Посада: завідуюча навчально-методичним кабінетом інформатики


Опис проекту


Технологічна карта проекту


Перелік шкільних навчальних предметів, знання з яких використовуються під час реалізації проекту
Oснови держави і права, основи маркетингу, основи безпеки життєдіяльності, біологія, етика, інформатика, основи здоров'я, фізика, хімія

Клас та вік учнів, які брали участь у проекті
Oсновною базовою групою стали учні 6-А класу комунального закладу НВО ЗНЗ І-ІІІ ст. №31, ЦДЮТ "Сузір'я" Кіровоградської міської ради, але оскільки проект мережевий то до його роботи приєдналися учні інших вікових груп, інших навчальних закладів

В чому полягає ідея проекту? Як вона виникла?
Основна ідея проекту народилася у моєї доньки, учениці класу, який згодом став базовим і полягала в запитанні "Що робити коли вчитель приходить на урок після "перекуру" і усім нема чим дихати?", "А що буде якщо я попрошу водія маршрутки не палити у моїй присутності?"

Зустрівшись з однокласниками доньки ми спільно провели вхідне опитування учасників про значущість піднятих в проекті проблем (свобода вибору, право на інформацію, залежність, інше) з метою вибору тем досліджень і формування груп. Колективне обговорення результатів опиту.

Самовизначення учасників: робота у групі, віртуальній групі, індивідуально. Формування творчих груп: "Антирекламісти", "Хіміки", "Аналітики", "Піарники", "Фізики", "Лірики" і тому подібне(назви умовні.

Ідея проекту ілюструється ключовим запитанням "Мене вбивають! А мовчання золото?"

Яке дослідження проводили учні? Що і як вони робили?
"Антирекламісти" зібрали упаковки від сигарет, проаналізували написи на цих упаковках, провели опитування у бітькі, старшoкласників, вчителів що палять і з'ясували, що 72% з них не звертають уваги на попереджувальнi написи, створили відеозвернення для батьків; "Хіміки" провели демонстраційний дослід для молодших школярів, який довів, що 40-60% відсотків тютюнового диму дістаються пасивному курильщику; "Аналітики" проаналізували законодавчі акти які захищають від стороннього впливу тютюнового впливу, дослідили причини участі тютюнових компаній у благочинності; "Пиарщики" розробили піар компанію "Я не мовчу!", організували розсилку листівок проти паління у соціальних мережах; "Лірики" створили збірку приказок та прислів'їв, притч та байок про ягнят, свободу вибору, опір злому

Усі результати оформлюють у колективній статті в wiki-wiki, виготовляють іграшку "Легені курця" та розповсюдження у дитячих садочках розмальовок "Я такой красивенький - желтовато-синенький"

Як учні використовували інформаційно-комунікаційні технології в дослідницькій роботі над проектом?
Для мережевих учасників реєстрація і створення аккаунту в сервісах Гугла і на одному з геосервісов, наприклад, в Панараміо. Прив'язка до карти своїх фотографій, найулюбленіших місць. Для усіх реєстрація в БобрДобр і участь в наповненні закладками групи «Група учасників проекту Мовчання ягнят», занесення найбільш вподобаних адрес сайтів по темі проекту в таблицю ресурсів проекту(документи Google). Підготовка презентації, присвяченої впливу реклами на маленьких дітей, дітей з особливими проблемами тощо. Створення твору, есе або статті "Я не мовчу!?" та розміщення тексту у вигляді документа в Гуглдокс. Розміщення приказок та прислів'їв, притч та байок про ягнят, свободу вибору, опір злому в групах соціальних мереж. Створення фотоальбому. Всі фотографії супроводжуватимете коротким описом, по якому критерію це фотографія виявилася в альбомі. Самостійно виберіть сервіс і розмістіть фотоальбоми з антипропагандою паління.

Як вчитель використовував інформаційно-комунікаційні технології для зацікавлення учнів до навчання?
ІКТ супровід діяльності учасників проекту: вступна презентація, модерування спільної вікі-статті, допомога у роботі з соціальними сервісами Веб.2.0


Результати проекту


Які результати одержали учні в проекті?

Навчилися працювати з соціальними сервісами Веб.2.0. Навчилися аналізувати та фільтрувати інформацію. Опанували систему знань для свідомого вибору поведінкових моделей. Стимулювали інтелектуальний розвиток, формування життєвих компетентностей особистості, навичок мислення ХХІ століття; виховання культури особистості.

Як змінилось ставлення учнів до навчання (наведіть приклади)? Як змінилися результати їх навчальної діяльності?
Оскільки проект мав здебільшого виховне спрямування, важко говорити про зміни навчальної діяльності. Проте вони безперечно будуть!

Якими успіхами учнів можна похвалитися?
Позитивні зміни у характері та поведінці.

Що, на Вашу думку, є головним результатом проекту?
Головним результатом проекту є зміна ставлення учнів до власного здоров'я, вміння робити свідомий вибір...

Яке Ваше особисте професійне надбання у результаті проекту?
Hозробка дійсно ефективної програми професійного зростання

Враження/відгуки колег, учнів, батьків, адміністрації
Позитивне

Де саме було висвітлено результати проекту (сайт, мас-медіа, тощо)
Це не було метою проекту.

Чи плануєте продовжувати роботу? В якому напрямку?
Так. Розширення проекту до міжшкільного мережевого з широким висвітленням результатів


Додатково про проект


Опис цікавого випадку, який відбувся з учнями під час реалізації проекту

В ході проекту 3 батька і 2 мами кинули палити

URL-адреси принаймні двох інформаційних Інтернет-ресурсів, які використовувались учнями під час реалізації навчального проекту

http://bobrdobr.ru/group/4080228/ - свовище закладок проекту

http://scards.ru/cards/topic/Brosaj_kurit - серія листівок Кинь палити


Обговорити проект »

© 2009 Intel - "Навчання
для майбутнього в Україні"
Міністерство Освіти і науки України (МОН)IntelІнститут інформаційних технологій АПН України
Про конкурс|Контакти